Haku seuraavaan Ilmasto-ohjelmaan on nyt käynnissä

Ilmasto-ohjelma on suunnattu ensisijaisesti pk-yrityksille, jotka eivät ole vielä aloittaneet ilmastotyötä tai ovat sen alkuvaiheessa. Keskuskauppakamari järjestää ilmasto-ohjelman LähiTapiolan mahdollistamana. Ohjelmaan osallistuminen ei edellytä kauppakamarin jäsenyyttä tai LähiTapiolan asiakkuutta. Ohjelma on osallistujayrityksille maksuton.

Vastuullisuus, taloudelliset hyödyt ja mainehyöty ovat syitä, jotka ovat saaneet suomalaisyritykset tarttumaan ilmastotyöhön

Kustannukset, resurssien ja osaamisen puute taas puolestaan ovat syitä siihen, että ilmastotyöhön ei ole vielä tartuttu. Ilmasto-ohjelma tarjoaa vuonna 2025 jopa 300 suomalaiselle pk-yritykselle mahdollisuuden ottaa ensiaskeleet ilmastotyössä helposti ja maksuttomasti.

Ilmasto-ohjelman avulla mukana olevat yritykset saavat käytännönläheisen koulutuksen, työkalut ja asiantuntija-apua organisaation hiilijalanjäljen laskentaan, opastusta aidosti vaikuttavien päästövähennystoimien tekemiseen sekä mahdollisuuden tavoitella hiilineutraaliutta. Ohjelman tavoitteena on auttaa pk-yrityksiä ilmastotyössä ja saada aikaan päästövähennyksiä.

Hae mukaan viimeistään 30.9.2024.