Kansainvälistymällä kasvuun

Kauppakamareiden lokakuinen kansainvälistymisviikko tarjoaa tietoa kohdemaista, vientivalvonnasta, pakotteista ja liike-elämän kulttuurieroista.
​​​​​​​

Viikon ajan 4.-8.10.2021 on tarjolla laaja valikoima erilaisia tapahtumia, joista tulemme tiedottamaan kotisivuillamme Kansainvälistymällä kasvuun -otsikon alla. Viikon laaja tarjonta on kohdennettu kasvusta ja kansainvälistymisestä kiinnostuneille yrityksille. Verkkotapahtumiin osallistuminen on helppoa ja tehokasta.

Maailma on täynnä mahdollisuuksia, mutta ota huomioon, että jo Euroopasta löytyy suomalaiselle vientiyritykselle tai yritysryppäälle erinomaisia kohdemaita, joilla on laajat markkinat.

Nopeita voittoja syntyy harvoin. Kansainvälistyminen edellyttää kulttuuristen erojen ymmärtämistä sekä paikallisten toimintatapojen tuntemista. Se vaatii ennakkoluulotonta mieltä, pitkäjänteistä työskentelytapaa ja ehdottomasti malttia. Kohdemaan tunteminen ja perusteellinen taustatyöskentely on usein paras lääke onnistuneeseen starttiin. Paikalla olevan verkoston tuki auttaa tutustumaan nopeammin paikallisiin markkinoihin ja oikeisiin ihmisiin.

Kauppakamareiden kansainvälistymisviikon tapahtumat tarjoavat tietoa kansainvälistymiseen liittyvistä kohdemarkkinoista ja käytännöistä. Tieto ei lisää tuskaa, vaan helpottaa liikkeelle lähtöä. Kansainvälistymisen tiellä on hyvä löytää monipuolisesti tietoa ja kumppaneita. Katso tapatumakalenteristamme mielenkiintoiset tapahtumat, varaa hieman aikaa ja tule mukaan.

Viikon tapahtumia