Vientiasiakirjat.fi-palvelun käyttäjät ovat erittäin tyytyväisiä palveluun

Kauppakamarit myöntävät yrityksille alkuperätodistuksia vientiasiakirjat.fi-palvelun kautta. Valtakunnalliseen, kauppakamarien tarjoamaan palveluun rekisteröitymällä voi hakea Euroopan Unionin yleisiä alkuperätodistuksia (Certificate of Origin) sekä vahvistuksia ulkomaankaupan asiakirjoille. Hakemukset käsitellään alueellisissa kauppakamareissa akkreditoitujen käsittelijöiden toimesta.
​​​​​​​

Kauppakamarit kysyivät lokakuun lopussa vientiasiakirjat.fi -palvelun käyttäjiltä heidän mielipiteitään palvelusta. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 611. Palaute oli erittäin hyvää ja asiakkaat olivat tyytyväisiä palveluun. NPS suositteluindeksi oli huippukorkea 92 .

Palautteen mukaan vientiasiakirjat.fi on toimintavarma, helppokäyttöinen ja nopea järjestelmä. Asiakaspalvelua pidettiin erinomaisena, ystävällisenä ja asiantuntevana.

Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin asiakkaat ovat valmiita suosittelemaan palvelua muille

Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin asiakkaista palautetta antoi 11 käyttäjää. Yleisarvosanaksi palvelusta annettiin 4,7 (asteikolla 5-1, josta 5 erittäin hyvä). NPS suositteluindeksi oli täydet 100, joten kaikki käyttäjät ovat valmiita suosittelemaan palvelua muille.

Avointa palautetta palvelusta annettiin mm. seuraavasti:

• Hakutoiminto on parantunut ja on helppo ottaa edellinen lomake pohjaksi uuteen.
  • Lomakkeen täyttäminen on sujuvaa ja esikatselu on hyvä.
  • I have dealt with certificates of origin only and my personal experience has been really good.
  • Applications are processed very quickly, the process of application is clear and simple.
  • Hienoa, jos/kun viralliset lomakkeet poistuvat ja alkuperätodistukset voi jatkossa itse tulostaa tavalliselle paperille.

​​​​​​​Avointa palautetta kauppakamarille:
  • Kiitokset siitä, että alkuperätodistukset valmistuvat ja ovat tulostettavissa nopeasti.
  • Asiakirjojen hyväksymiset tulevat yleensä hyvin nopeasti, kiitos siitä!
  • Nopeaa toimintaa joten saa nopeasti paperit ja rekat liikkeelle.
  • Olen saanut aina nopeasti neuvoja ja vastauksia, kun on ollut kysyttävää, kiitos siitä!
  • Tehokasta ja erittäin nopeaa toimintaa!
  • In case of questions, people at Riihimäki-Hyvinkää Chamber of Commerce can also provide information
    and support.

Maksuton tietoisku kauppakamarien vientiasiakirjat.fi-palvelun käyttäjille

Kauppakamari järjestää maksuttoman tietoiskun vientiasiakirjat.fi-palvelusta 8.12. klo 9-10. Tietoiskussa käydään läpi mm. seuraavia ajankohtaisia asioita ja tilaisuudessa on myös mahdollista esittää kysymyksiä:

• Yleistä vientiasiakirjat-palvelusta ja alkuperätodistuksista
  • Tulossa 2022: alkuperätodistusten lomakkeeton tulostus
  • Hyvä tietää: EU:n kauppasopimus -opas ja ATA carnet –väliaikaista vientiä helpottamaan

Lue lisää ja ilmoittaudu