#Kesäduuni 22 - haastamme alueen yritykset palkkaamaan nuoren

#rekrytointi #palkkaanuori

Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari haluaa heittää julkisen haasteen alueemme yrityksille ja yrittäjäjärjestöille, kunnille ja julkisomisteisille yhtiöille; autetaan nuoria kohti tulevaisuuden uria, palkkaa nuori kesäduuniin 2022.

Nuoren työntekijän palkkaaminen on yhteiskunnallisesti merkittävä teko.

Tarjoamme yrityksille mahdollisuuden tiedottaa avoimista työpaikoista kotisivuillamme sekä kokoamme työsuhteisiin liittyvää tietoa, niin nuorille kuin yrityksille.

Haluamme myös haastaa nuoria työnhakemiseen ja oman osaamisen esittelyyn sekä hakemusten tekemiseen tai täyttämiseen. Kevään aikana tulemme tarjoamaan nuorille suunnattuja työnhakuvalmennuksia.

Kesäduuni on usein nuoren ensimmäinen työpaikka, jossa aletaan kartuttamaan kaikille niin tärkeitä työelämäntaitoja. Se kasvattaa vastuunkantamista ja auttaa nuorta myös oman tulevaisuuden urapolun valinnassa.

Palkatessaan nuoren, yritys voi myös samalla kasvattaa itselleen tulevaisuuden potentiaalia. Nuoren palkkaaminen voi olla yritykselle hyvä sijoitus myös yrityksen kehityksen kannalta. Nuoret voivat tuoda yritykseen uusia ideoita, mikäli heille annetaan tilaisuus ja heitä kuunnellaan.