Kokemuksia HHJ-kurssilta

#HHJ #hallitus #hallitustyöskentely #rihykauppakamari #kauppakamarikouluttaa #koulutus

Kiinnostaako HHJ-kurssille osallistuminen? Keräsimme aikaisempiim koulutuksiin osallistuneiden kommentteja ja kokemuksia tähän artikkeliin.

Jarkko Vesa

KTT, hallituksen jäsen – Hyvinkään Lämpövoima Oy

HHJ-kurssi on erinomainen johdatus hallitustyöskentelyn maailmaan. Se sopii mainiosti myös kunnallisten yhtiöiden hallitusten jäsenille.

Keskustelut muiden kurssilaisten kanssa heidän kokemuksistaan hallitustyössä olivat erittäin antoisia. Kurssin lopuksi tehty ryhmätyö kokosi hienosti eri teemat yhteen.

Aarno Yrjö-Koskinen

Senior Consultant

Kävin syksyllä 2017 kauppakamarin järjestämän HHJ-kurssin. Kurssin sisältö, luennoitsijat ja kokoonpano oli ehdottoman hyvin valmisteltu. Sain hyvän kokonaiskuvan yrityksen hallituksen toiminnasta ja vastuista. Teoriapuoli täydentyi loistavilla case-luennoilla elävästä yrityselämästä. Meillä sattui vielä olemaan varsin aktiivinen ryhmä, joka omalla vilkkaalla keskustelullaan antoi hienon lisämausteen kurssin antiin. Voin lämpimästi suositella kyseistä kurssia. On sitä paitsi varsin hyödyllinen ja yleissivistävä yritystoiminnasta kiinnostuneille!

Pentti Puhakka

Director, Manufacturing Network Development Global, hallituksen jäsen, Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari

Hallituksen riittävä osaaminen on tärkeää sekä yritysten nykyhetkeä että tulevia haasteita ajatellen. Erityisen tärkeää on ymmärtää omistajien, hallituksen ja toimitusjohtajan roolit ja vastuut. HHJ-kurssin erinomaiset luennot ja mielenkiintoiset tosielämän Case-esimerkit ovat hyvä ja käytännönläheinen tapa tarkastella ja oppia liiketoiminnan johtamista ja kehittämistä hallitustyön näkökulmasta. Suosittelen!

Karel McLeod Smith

Integraatiojohtaja/CDO – Hyria koulutus Oy, toiminnanjohtaja – HRAKS

Voin todella lämpimästi ja varauksetta suositella HHJ-kurssia sen erinomaisen tietosisällön puolesta. Kurssin kouluttajat olivat poikkeuksetta asiansa tuntevia ja innostavia ja useat tosiyrittämisen Case-kuvaukset rikastuttivat vielä lisää opittua asiaa. Kurssin vuorovaikutteisuus tutustuttaa myös alueen eri toimijoihin ja verkostoitumistakaan ei voi välttää. Hyvä sijoitus omaan osaamiseen ja omaan yritykseen.

Lauri Sten

Hallituksen jäsen, Sten & Co Oy Ab

HHJ-kurssi antoi uusia näkökulmia hallitustyöskentelyyn ja toimi loistavana kertauksena jo aiemmin opitulle. Suosittelen kurssia lämpimästi jokaiselle hallitustyöskentelyä aloittavalle tai pitempään mukana olleelle.

Teemu Toivanen

Toimitusjohtaja - LähiTapiola Keski-Suomi

HHJ-kokonaisuutta voi lämpimästi suositella kaikille yritysjohtajille tai kuntien päättäjille, jotka nyt tai tulevaisuudessa osallistuvat hallitustyöskentelyyn. Kaikkien olisi hyvä ymmärtää kuinka merkittävä voimavara osaava hallitus on yritykselle.

Minna Telanne

Kehitysjohtaja - Panostaja Oyj

Parasta antia oli syventyä hallitustyöskentelyn perusteisiin erilaisten case-esimerkkien kautta. Erityisen antoisaa oli ryhmätyö, jossa sai lähemmin tutustua kyseisen yrityksen haasteisiin sekä muihin kurssilaisiin.

Emilia Wikstedt

Hallituksen puheenjohtaja - Vuorenmaa Yhtiöt Oy

Hallitustyöskentelyn kehittäminen on positiivinen ketjureaktio. Yhtiön ja sen omistajien lisäksi hallitustyöskentelyn kehittämisestä hyötyvät hallitusten jäsenet ja sen kautta myös muut yhtiöt, niiden omistajat sekä edelleen koko Oy Suomi Ab.

Tove Sjöberg

Hallintopäällikkö - Osuuspankki Raasepori

HHJ-tutkinto on silmiä avaava ja uusia näkökulmia antava kokemus. Toivoisin, että yhtä useampi hallitusjäsen kävisi HHJ-tutkinnon. Se auttaisi uudistamaan ja päivittämään hallitustyöskentelyä yrityksessä nykyaikaan.

Jussi Haavisto

Toimitusjohtaja - T. Haavisto Oy

Hallitus on yksi johtamisen työkalu, apuväline toiminnan jäsentämiseen ja markkinoilla sujuvasti toimimiseen. Erityisen antoisia ja hyödyllisiä ovat erilaisten yhtiöiden kehitystarinat.

​​​​​​​