Vastuullisuudesta kilpailuetua -valmennusohjelma

Yrityksille uusia ansaintamahdollisuuksia maksuttomassa ohjelmassa Uudellamaalla

Muuttuva maailmantilanne, energiakriisi ja yhteiskunnalliset tavoitteet luovat yrityksille uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Päästöjen vähentäminen, energiansäästö ja tehokkaat liiketoimintamallit tuovat taloudellisia etuja.

Uudellamaalla käynnistyvä valmennusohjelma auttaa pk-yrityksiä löytämään uusia mahdollisuuksia ja lisäämään ymmärrystä uusien päästövähennystavoitteiden taustasta. Yrityksiltä vaaditaan yhä enemmän tietoa. Esimerkiksi hiilijalanjäljen tiedot ja toimet sen pienentämiseksi kiinnostavat asiakkaita, yhteiskuntaa, yhteistyökumppaneita ja muita tärkeitä sidosryhmiä. Nämä asiat hallitsemalla yrityksen toiminnalla on edellytykset myös tulevaisuudessa - ja edelläkävijät saavat kilpailuetua.

Valmennusohjelman toiminta perustuu yhteiseen tekemiseen. Yhteistapaamisissa tarkastellaan käytössä olevia raaka-aineita ja sivuvirtoja ja rakennetaan uusia yhteistyömahdollisuuksia. Yhteistoiminnan rinnalla yrityksillä on mahdollisuus osallistua koulutustilaisuuksiin ja saada pääsy verkkomateriaaleihin, jotka tukevat liiketoiminnan kehittämisessä. Osana koulutusta kukin yritys saa analyysin kehitysmahdollisuuksistaan, joita peilataan nykytilanteeseen ja luodaan askelmerkit näiden mahdollisuuksien lunastamiseen.

Valmennusohjelma alkaa tammikuussa yhteisellä aloitustilaisuudella Hyvinkään Villatehtaalla tiistaina 24.1.2023 klo 10–12. Tilaisuuden päätteeksi on verkostoitumislounas. Aloitustilaisuuden sisällöt jaetaan myöhemmin myös webinaarimuodossa. Kevään 2023 aikana kootaan yritysverkosto, jonka kanssa lähdetään hakemaan kestävää kilpailukykyä. Ohjelma on osallistujille maksuton. Hanketta rahoittaa Uudenmaan liitto. Yhteistyössä on mukana Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari. Ilmoittaudu mukaan aloitustilaisuuteen ja startataan yrityksesi matka kohti uusia menestyksen mahdollisuuksia.

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Riku Mustonen, riku.mustonen@sykli.fi, 050 321 2913