Yritysten energiatehokkuuspalkinto

​​​​​​​Hyvinkään kaupungin energiansäästötyöryhmä järjestää yhdettätoista kertaa yhdessä Hyvinkään yrittäjien ja Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin kanssa energiatehokkuuskilpailun, jossa palkitaan parhaiten energiankäyttöään tehostaneet tai uusiutuvan energian käyttöä edistäneet hyvinkääläiset yritykset. Ensimmäisen energiatehokkuuspalkinnon vuonna 2012 sai Värikaihdin Väinö Jukka, ja sen jälkeen vuonna 2013 Myllyn Paras Oy, vuonna 2014 KONE Industrial Oy, vuonna 2015 Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy, vuonna 2016 Beckhoff Automation Oy, 2017 K-Rauta Hyvinkää, 2018 Hyvinkään Sähkö Oy, Tuias 2019, Pihailo 2020 ja viimeksi Reka Kaapeli 2021.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki Hyvinkäällä toimivat yritykset, niin paljon energiaa tarvitsevat suuryri-tykset, kuin vähemmällä energialla pyörivät pienyrityksetkin.

Kilpailuun voi ilmoittaa omassa yrityksessään tehdyn yhden tai useamman energiatehokkuus- tai uu-siutuvan energian edistämistoimenpiteen (esim. kiinteistön energiatehokkuusparannukset, tuotannon tai tuotteiden kehittäminen energiatehokkaammiksi tai uusiutuvan energian edistämistoimet). Vapaa-muotoiseen kilpailuehdotukseen tulee sisältyä lyhyt kuvaus tehdyistä toimenpiteistä sekä arvio toi-menpiteen vaikutuksista energiankulutukseen tai ilmastopäästöihin. Kilpailuun voi ehdottaa mukaan myös muuta kuin omaa yritystään.

Tervetuloa mukaan kisaamaan energiatehokkuudessa!

• Johanna Luukkonen, kaupunginjohtaja, Hyvinkään kaupunki

• Janne Mikkola, puheenjohtaja, Hyvinkään yrittäjät

• Marja Heinimäki, toimitusjohtaja, Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari

​​​​​​​Vapaamuotoinen kilpailuehdotus tulee toimittaa 14.10.2022 mennessä kaupungin energiansäästötyö-ryhmän sihteerille alla olevaan osoitteeseen, mieluiten sähköpostilla. Häneltä voi kysellä myös lisätietoja energiatehokkuuspalkinnosta.

Markku Nieminen
Hyvinkään kaupunki