Yritysten energiatehokkuuspalkinto

Hyvinkään kaupungin energiansäästötyöryhmä järjestää kymmenettä kertaa yhdessä Hyvinkään yrittäjien ja Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin kanssa energiatehokkuuskilpailun, jossa palkitaan parhaiten energiankäyttöään tehostaneet tai uusiutuvan energian käyttöä edistäneet hyvinkääläiset yritykset.

Ensimmäisen energiatehokkuuspalkinnon vuonna 2012 sai Värikaihdin Väinö Jukka ky, ja sen jälkeen vuonna 2013 Myllyn Paras Oy, vuonna 2014 KONE Industrial Oy, vuonna 2015 Saint-Gobain Rakennustuotteet Oy, vuonna 2016 Beckhoff Automation Oy, 2017 K-Rauta Hyvinkää, 2018 Hyvinkään Sähkö Oy, Tuias 2019 ja viimeksi Pihailo 2020.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki Hyvinkäällä toimivat yritykset, niin paljon energiaa tarvitsevat suuryritykset, kuin vähemmällä energialla pyörivät pienyrityksetkin.

Kilpailuun voi ilmoittaa omassa yrityksessään tehdyn yhden tai useamman energiatehokkuus- tai uusiutuvan energian edistämistoimenpiteen (esim. kiinteistön energiatehokkuusparannukset, tuotannon tai tuotteiden kehittäminen energiatehokkaammiksi tai uusiutuvan energian edistämistoimet). Vapaamuotoiseen kilpailuehdotukseen tulee sisältyä lyhyt kuvaus tehdyistä toimenpiteistä sekä arvio toimenpiteen vaikutuksista energiankulutukseen tai ilmastopäästöihin. Kilpailuun voi ehdottaa mukaan myös muuta kuin omaa yritystään.

Tervetuloa mukaan kisaamaan energiatehokkuudessa!

Johanna Luukkonen, kaupunginjohtaja, Hyvinkään kaupunki
Janne Mikkola, puheenjohtaja, Hyvinkään yrittäjät
Marja Heinimäki, toimitusjohtaja, Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari

Kilpailuaikaa on 15.10.2021 asti, johon mennessä vapaamuotoinen kilpailuehdotus tulee toimittaa kaupungin energiansäästötyöryhmän sihteerille alla olevaan osoitteeseen, mieluiten sähköpostilla. Häneltä voi kysellä myös lisätietoja energiatehokkuuspalkinnosta.

Markku Nieminen
Hyvinkään kaupunki