Kauppakamarin jäsenyrityksillä on nyt mahdollisuus auttaa kauttamme

Ukrainan suurlähetystö on lähestynyt suomalaisia kauppakamareita avunpyynnöllä koskien tarvikeapua ja sen toimittamista Puolaan Ukrainan rajalle.

Lääkinnällisistä tarvikkeista on kova pula. Lisäksi tarvitaan kiireellisesti kuivamuonaa ja kaksikäyttötuotteita makuualustoista ja teltoista reppuihin, taskulamppuihin ym.

Ensimmäiset kuljetukset ovat jo liikkeellä ja kauppakamareiden jäsenyritykset ovat lahjoittaneet tavaraa jo yli 500.000 euron arvosta. Jatkoa seuraa niin kauan kuin lahjoituksia riittää.

Tarjoamme jäsenyrityksille myös mahdollisuuden ostaa kyseisiä tuotteita yhteistyökumppaneiltamme mukaan lähetyksiin. Kaikki nämä tuotteet ovat sellaisia, joita erityisesti tarvitaan. Koska kaikkea tarvitaan isoissa erissä, minimisumma tällaiselle ostolle on 5.000 euroa.

Halutessaan voi hankintansa täsmentää luokkaan: 1) lääkinnälliset tarvikkeet (ensiapupakkaukset, kenttäsairaalan välineistö) 2) kenttäateriat (kuivamuona, tölkkiruoka, proteiinipatukat, pullovesi) 3) monikäyttötuotteet (mm. taskulamput, radiot ym.) 4) retkeilyvarusteet (puolijoukkueteltat, reput ym.).

Lahjoittajat voivat olla suoraan yhteydessä Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemeen joko sähköpostilla tai puhelimella juho.romakkaniemi@kauppakamari.fi puh. 0400 505 269

Tavaraostoista yhteistyökumppanilta tulee lasku, ja sen maksettuanne tavara lähetetään seuraavaan mahdolliseen rekkaan.

Kauppakamarina emme kerää rahaa, vaan saatamme auttamishaluisia yrityksiä yhteen verkostossamme.

Kiitos avustasi!